Masak Oh Masak...

Annyeong...

ni. sy nak cite pasal kat skolah tadi.. memang best gila la sy,Diana,Rus,Ain, Ain Fauzal,Jas, Kam,Sonia,Xiao Wey,Xing Yuan,Jia Xin dan Siti memasak kat Bilik Masakan. maklumlah..kite org ni ambil ERT ( ekonomi rumah tangga). haa... tak lupa juga,cikgu yg mengajarkite org sume ni ialah Cikgu Umi dan Cikgu Abu(cikgu laki) . cikgu2 yang baek2 belaka, terima kasih sbb ajar kite orang..






kumpulan saya terdiri drpada tiga orang. iaitu sy Aimi Nadia,Nurul Ain, dan Xiao Wey.. kite org satu kelas, ialah plajar 1 Malaysia..haha..ade bangsa melayu, bangsa cina, ade orang asli dan bangsa india.

kumpulan sy masak lauk sayur, dan Kari Ayam...waahh...dengarnye macam sedap je kan?
kite org masak mcm ape tah..sampai ade yg nak potong sayur pon tak reti. hehe.. maklumla, ramai yg kat rumah dia ade MAID... iyola... tadi, sy nak potong bawang merah ni tau.. lepas tu, baru potong ckit, da meengalir air mata, macam airsungai dah..haha.. jadi, bile semua makanan dah siap, kite orang minum la air sirap bandung.. sedap gile.. (konon). lepas tu cikgu suruh kite org masuk kelas sbb dah abis masa KH. boleh pula sy kate " jap cikgu! sy nak abiskan air ni dulu ! " hahaa.. lepas tu, boleh pula cikgu gelak..tapi tu bukannya lawak pon.. cikgu tu sj gelak tak ikhlas la tu.. sorry cikgu...gurau je..

lepas kite org siap je bungkus nak bahagikan makanan kat smua yg masak tadi, kite bawak la balik ke rumah.. then, bile da sampai rumah, sy makan la kari ayam yg kumpulan sy buat tu.. sedap gile ! :P
tapi mak sy kate, kentang macam tak cukup masak jer... ermm.. takpe la.. asalkan kite da cuba..
ok la..memandangkan hari sudah hujan, kene lah tutup pc..haha..

chungbunhi yogie..tadaa korang..
sayang korang.. :P

thanks for readings!

No comments:

Post a Comment

hey2! comment here....